Ćwiczenia izometryczne

Spis treści

 

Jeszcze kilka propozycji ćwiczeń, już bez rycin.

Leżąc płasko na wznak.

Ćwiczenie 8
Wyprostowane ręce kładziemy równolegle wzdłuż ciała tak, żeby dotykały lekko bioder. Dłonie (palce zwarte) opieramy płasko o podłoże (podłoga, tapczan, łóżko) i ciśniemy obydwoma rękami w dół, starając się równocześnie mięśniami grzbietu, brzucha i nóg przeciwdziałać wypychaniu tułowia do góry. Ćwiczenie wykonane jest właściwie wtedy, kiedy po jego zakończeniu czujemy lekkie drżenie mięśni.

Ćwiczenie 9
Ręce kładziemy wzdłuż tułowia. Nogi zwarte unosimy około pół metra od podłoża i maksymalnie wyprostowane stopy dociskamy do siebie wewnętrznymi krawędziami.

Ćwiczenie 10
Ręce ułożone wzdłuż tułowia. Nogi zwarte, płasko na podłożu. Dociskamy do siebie tylko kolana.

Ćwiczenie 11
Zamykamy oczy i staramy się "rysować" gałkami ocznymi pod powiekami jak największe koła.

Ćwiczenie 12
Zamykamy oczy i staramy się całej twarzy nadać taki grymas, aby zaangażować w jego tworzenie jak najwięcej mięśni.

Ćwiczenie 13
Przy szeroko otwartych oczach wydymamy maksymalnie policzki. To ćwiczenie może przeciwdziałać powstawaniu zmarszczek twarzy.

W pozycji siedzącej.
Siedzimy wyprostowani na niezbyt wysokim krześle, tak aby opierać o podłogę stopy.

Ćwiczenie 14
Łapiemy podchwytem siedzenie krzesła i staramy się wcisnąć w nie cały tułów, nie angażujemy przy tym w ogóle mięśni nóg.

Ćwiczenie 15
Opieramy dłonie na zewnętrznych częściach kolan i staramy się dociskać je do siebie. Jednocześnie siłą mięśni ud i podudzia przeciwdziałamy temu zamiarowi. To samo ćwiczenie można przeprowadzić odwracając kierunek akcji i reakcji.

Ćwiczenie 16
Splecione ręce opieramy na czubku głowy i staramy się "wcisnąć" naszą głowę do tułowia.